Κυ24092017

Τελευταία Ενημέρωση01:59:42 PM

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Ενημέρωση Αργολικά Νέα - Ειδήσεις Τοπικά Επιχειρηματικά Νέα Η Ιωάννα Καρδαμπίκη μας γνωρίζει τα βασικά για την εργοθεραπεία

Η Ιωάννα Καρδαμπίκη μας γνωρίζει τα βασικά για την εργοθεραπεία

2178


Η εργοθεραπεία είναι μια ειδικότητα υγείας που σχετίζεται με την ανάπτυξη της ικανότητας του ατόμου να λειτουργεί ανεξάρτητα και λειτουργικά στο περιβάλλον του, να ανταπεξέρχεται στις περιβαλλοντικές προκλήσεις και να διευθετεί οργανωμένα τον ελεύθερο και δομημένο χρόνο του.

Είναι ένα επάγγελμα προσωποκεντρικής αντίληψης που προάγει την υγεία και την ευημερία μέσα από τη χρήση στοχοκατευθυνόμενων δραστηριοτήτων. Πρωταρχικός της στόχος, είναι να υποβοηθήσει το άτομο να ανταπεξέλθει στις δραστηριότητες της καθημερινής του ζωής. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, η εργοθεραπεία δουλεύει σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο ώστε το άτομο να εκτελεί τις δραστηριότητες που χρειάζεται, που θέλει αλλά και που απαιτούνται στη καθημερινότητά του. Ο Εργοθεραπευτής τροποποιεί τόσο τις δραστηριότητες αυτές, όσο και το περιβάλλον του ατόμου προκειμένου να υποστηρίξει όσο το δυνατόν καλύτερα τη λειτουργικότητά τους.
Η παιδιατρική εργοθεραπεία, παρέχει υπηρεσίες σε παιδιά που έχουν φυσικά, αναπτυξιακά, συναισθηματικά και κοινωνικά ελλείμματα και απαιτούν την εξειδικευμένη βοήθεια στην εκμάθηση των δεξιοτήτων. Απώτερος στόχος της, είναι η ανεξαρτησία, η παραγωγικότητα και η ικανοποίηση (ευχαρίστηση) της καθημερινής ζωής.

Η εργοθεραπεία, απευθύνεται σε αυτούς που παρουσιάζουν:
• Διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή
• Γνωστική ανεπάρκεια
• Εγκεφαλική παράλυση
• Ψυχοκοινωνική δυσλειτουργία
• Νοητική υστέρηση
• Εξελικτικές ή μαθησιακές δυσκολίες
• Άλλες διαταραχές
Δραστηριοποιείται, στοχεύει και δίνει λύσεις σε προβλήματα που αφορούν βασικούς άξονες της φυσιολογικής ανάπτυξης:
Κινητικός τομέας σε παιδιά που:
• Υπολείπονται στην κινητική εξέλιξη
• Έχουν φτωχό έλεγχο σε λεπτές κινήσεις και δυσκολία να χειριστούν μικρά αντικείμενα
• Εμφανίζουν αδεξιότητα σε δραστηριότητες αδρής κίνησης
• Εμφανίζουν δυσκολία στη γραφή και το σχηματισμό γραμμάτων
• Έχουν φτωχή στάση σώματος
• Δυσκολεύονται να κρατήσουν ψαλίδι ή να κόψουν με αυτό
• Κουράζονται εύκολα και έχουν ελλιπή ισορροπία
Αισθητηριακός τομέας σε παιδιά που:
• Εμφανίζουν υπερβολική ευαισθησία σε ήχους και θορύβους
• Δείχνουν υπερβολική ευαισθησία σε απτικά ερεθίσματα
• Αποφεύγουν τα παιχνίδια που απαιτούν έντονη κινητική δραστηριότητα, δεν τους αρέσει η παιδική χαρά και έχουν έντονα το φόβο μην πέσουν
• Αποφεύγουν δραστηριότητες καθημερινής ζωής, όπως είναι το βούρτσισμα των δοντιών και το χτένισμα

Τομέας δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής σε παιδιά που:
• Παρουσιάζουν δυσκολίες στη σίτιση (δυσκολία στη χρήση ποτηριού και άλλων σκευών, τρώνε ελάχιστα, λερώνονται κατά τη μάσηση)
• Δυσκολεύονται να ντυθούν, να κουμπώσουν κουμπιά, να δέσουν κορδόνια ή να κλείσουν φερμουάρ
Συμπεριφοριστικός τομέας σε παιδιά που:
• Δυσκολεύονται να παραμείνουν στη θέση τους και εμφανίζουν διαρκή κινητικότητα ή υπερκινητικότητα
• Διασπάται εύκολα η συγκέντρωση και η προσοχή τους


Ο εργοθεραπευτής, παρεμβαίνει στους εξής τομείς:
Κινητικός τομέας
Αδρή κινητικότητα:
• Σε δραστηριότητες με μπάλα (να πιάσει, να πετάξει, να κλωτσήσει)
• Στην ισορροπία (να περπατήσει σε ευθεία γραμμή, να πηδήξει, να ισορροπήσει στο ένα πόδι )
• Στο βάδισμα και στο τρέξιμο
• Στον αμφίπλευρο συντονισμό (να περάσει εμπόδια, να στρίψει, να δραστηριοποιήσει διαγώνια τον κορμό του)
Λεπτή κινητικότητα
• Στη θέση, τη στάση και τη δύναμη των δακτύλων
• Στον έλεγχο του καρπού και του αντιβραχίου
• Στη σύλληψη και τον έλεγχο του μολυβιού
• Στο σχεδιασμό της κίνησης των δακτύλων
• Στην ταχύτητα γραφής και την ακρίβεια
Γνωστικός τομέας
• Στη συγκέντρωση της προσοχής
• Χωρικές και χρονικές έννοιες
• Προμαθηματικές έννοιες, σχήματα, χρώματα, αριθμούς, γράμματα
• Στη μνήμη (οπτική, ακουστική- βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη)
• Στην οπτική διάκριση (κατηγοριοποίηση, να βρίσκει διαφορές και ομοιότητες)
• Στην εκτέλεση εντολών
• Στην οργάνωση
Αισθητηριακός τομέας
• Στο αιθουσαίο σύστημα (κινητικές δραστηριότητες)
• Στο ιδιοδεκτικό σύστημα (αναρρίχηση)
• Στο απτικό σύστημα (ευαισθησία στο άγγιγμα)
• Στο ακουστικό σύστημα (ευαισθησία σε ήχους)
• Στο οπτικό σύστημα
Δραστηριότητες καθημερινής ζωής
• Στην ένδυση και απόδυση ρούχων και παπουτσιών
• Στο μπάνιο
• Στην προσωπική υγιεινή (τουαλέτα, περιποίηση μαλλιών και δοντιών)
Στη σίτιση
Κοινωνικοποίησης
• Στο κοινωνικό παιχνίδι και στη διάθεση να μοιράζεται παιχνίδια
• Στην ανάπτυξη εικόνας εαυτού, αυτοεκτίμησης και γλώσσας σώματος
• Να ακολουθεί εντολές και κατευθύνσεις

 

logos kai ergo banner